The Jellikids - Kidswear

Custom made T-shirt

Thursday, September 2, 2010

Misi Mencari Baju Melayu Cap Orlando

Dah banyak kali abahgirls agak kecewa setiap membeli baju melayu siap...
ade je yang tak kene...biasanya kalau beli baju melayu, mesti tak jumpa yang betul2 selesa..

Masalah yang dihadapi, saiz baju dengan saiz seluar agak tak sesuai..
contohnya..kalau baju saiz "S" (contoh ye..hehe)..seluar mesti saiz "m"...baru selesa...
tapi mana bleh beli baju dgn seluar lain2 saiz...

gambar pink (2006) - seluar sempit! baju ok...
gambar kelabu (2007) - baju besar gedabak! seluar ok...
gambar biru (2009) - Puas Hati !
eh! mana gambar 2008? 2008, duit agak terlebih
maka baju melayu ditempah khas, so takde masalah..:)


Baju melayu biru tu mmg the best la! cuttingnya mmg cocok dgn body den...maybe sebab getah kat pinggang seluar tu panjang, bleh di"strach" sepanjang lebih 45 inci...(sedangkan pinggang den baru 30 inci je..kot? hehe)

Akhirnya, telah ketemu jua dgn baju melayu siap yang dicari2 selama ini, confirm tiap2 tahun akan beli jenama ni...Orlando..:)

Tapi sayang, butik Orlando kat Alamanda tu dah tutup...agak kecewa tahun ni...puas menggoogle tapi tak jumpa jugak di manakah lokasinya butik Orlando kat tempat lain..

Namun, daripada info yg diperolehi daripada kawan mama...rupanya kat Metrojaya Midvalley ade jual baju melayu tu...TQ En. Choup!

hehe..tahun ni merah....
dan harganya juga lebih murah dari tahun lepas!

Nota : Alamak! bekenan yang kaler coklat tu...camana ni, mungkinkah konsep thn depan kaler coklat? mama?

1 org tlh mmbaca & terasa gatal tgn lalu mengomen:

neywalicious August 1, 2011 at 6:54 AM  

brape ek harga bj melayu orlando ni?

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP