The Jellikids - Kidswear

Custom made T-shirt

Sunday, June 6, 2010

Syasya Warded

aduhhh...semput datang lagi..
kali ni menyerang dengan lebih aggresif...

rasa cam dah tau puncanya....

dengan gula2 yg ntah brape kilo dia telan, cekelat lagi , jajan2 ntah pape...
agaknya air batu pun dia balun..semua org tgh sibuk2, x dpt memantau..

itu sume kepantangan syasya....

Kronologi (6/6/2010)

1.30 am :
syasya terjaga dari tido dan terbatuk2.....
mama plak masih blom tido..sedang berangan sambil menulis something pasal baju kurung kat kertas... :P
muya pengsan...
abah terjaga dengar syasya batuk..

1.45 am :
batuk syasya makin teruk, siap mintak ubat kt mama...
mama masih berangan..
muya pengsan..
abah bersiap2 nak bawak syasya pi spital...

2.00 am
sampai spital Kajang, syasya terus kene amik gas..
abah sempat jeling2 crocs sorang mamat yg tengah teman anak/anak sedaranya yg senasib syasya..

semat pulak...kene sambar sebijik ni..

2.30 am :
syasya selesai amik gas..MA tu check..ade lagi bunyi2 pelik di paru2..so..kene lagi 1 dos..
mamat tadi dah blah..tapi crocs yg dia pakai masih menjadi pujaan hatiku...

3.00 am :
MA tu kata..masih ade bunyi2 di paru2...
abah dah mula risau..
syasya takde perasaan...

3.10 am :
jumpa doktor...doktor check syasya...mmg blom baik lagi..
kene lagi gas 1 dos...
doktor tanya abah mcm2 soalan sampai abah agak panik dengan soalan2 tersebut..
syasya kene amik darah..tapi tak nangis..cuma bergenang air mata..

4.00 am :
syasya kene x-ray kat dada..

tengah menunggu di kaunter x-ray..
kelihatan di sana tangan syasya telah dicucuk


4.30 am :
comfirm masuk wad....call mama, x angkat..
sah tido mati..tu la berangan sampai pagi...

5.00 am :
dapat katil...
sebelum tido...doktor pediatric tanya mcm2...dan ada jugak soalan yg agak menjengkilkan..

doc : mana tau anak awak asthma?
abahgirls : memang sejak umo 1 thn dah kene..
doc : sape sahkan?
abahgirls : doktor spital swasta..
doc : mana dia tau anak awk ada asthma?
abahgirls : aaa..?

to be continue....

ala sian..sian...




4 org tlh mmbaca & terasa gatal tgn lalu mengomen:

suez June 6, 2010 at 8:53 PM  

1. isy tak sampai ati tengok syasya camtu. korang be strong ok. syasya pun cepat sehat k.
2. eh caner ko boleh bawak syasya tanpa bgtau mamanyer?
3. aku rase ayahsyamiel juga akan terpengaruh ngan crocs yg ko jelingkan itu.

abahgirls June 6, 2010 at 9:12 PM  

1. berat mata memandang, berat lagi mataku menahan ngantuk..tak tido2 lagi ni dari smalam..

2. bagitau...masuk ward yg tak dapat bagitau..tepon x angkat..last2 baru dapat call..

3. lepas tengok mamat tu punya crocs..aktiviti aku sepanjang pagi tu adalah memandang kasut org..ha..crocs...oh..bukan crocs ori..haa..haa crocs..oh..slipar jepun..

jellynajal June 7, 2010 at 10:30 AM  

alololo...
saya berangan untuk kepentingan kuarga jugak.
syasya bgn mintak ubat kat mama, mama gak yg kena bgn kasi obat tu..mana tak pengsan pastu missed call 4 kali, kali kelima baru dengar..
untuk syasya, semalam mama dah tanya syasya, nak jadi doktor tak? syasya kata nak..so mama rasa macam nak syasya jadi doktor la bila dah besar..boleh rawat orang yang semput macam syasya..ok tak syasya?

rohamia June 23, 2010 at 12:07 PM  

alahai baru baca entry ini...ciannye sasa...x sampai hati tgk lg2 gambar kena cucuk tangan ngan muka sedih n gambar dia tgh tdo...huhu...

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP