The Jellikids - Kidswear

Custom made T-shirt

Monday, February 14, 2011

Bacalah Anakku

Suatu malam, abahgirls men'spotcheck' beg skolah syasya..
saja tengok2 apa dia dah blaja sepanjang 2 bulan ni..
sambil2 tu, tolong sharpkan pencel dan pencel colour...

kat skolah syasya blaja membaca menggunakan kaedah fonetik..
menggunakan buku Siri Cepat Membaca Bacalah Anakku..

"beh,uu =bu.......keh,uu =ku....buku"..gitulah bunyinya...

oo..setakat 12/2/2011..saya dah sampai sini...

setelah membelek2 buku tu, abahgirls terbukak muka surat last...
senarai semak....tiba2 terkejut dengan prestasi syasya yang amat teruk!

mengecam bentuk a, i u 1/4 je??
menyebut bunyi a, i,u dengan betul 2/4??
biar betul syasya ni...

akan tetapi, bila diteliti skor markah keseluruhan...baru tersedar dan rasa lega...

cet! ini syasya yang tulis ni...buat saspen abah je...hehe

alah budak syasya, blaja rajin2 ye..jadi budak pandai macam
abah kecik2 dulu (pandai ke?)

2 org tlh mmbaca & terasa gatal tgn lalu mengomen:

suez February 14, 2011 at 11:12 AM  

aku pelik tadi, camane syasya boleh terer bina perkataan menggunakan kad huruf tapi mengecam huruf a, i u, belum ok lagi?
wakakaka...kelakar2.

the jellikids February 14, 2011 at 12:05 PM  

akakaka kan? kelakar tau situasi ni di malam itu. aku sendiri saspen.
dah tanya syasya dah. syasya kata itu lilo yang tulis. lilo tu budak taska syasya umur 6 thn yang memang suka conteng2 buku syasya. hehehe

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP